.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه کسانی از کشف ارتباط خود با گروه آریا می ترسند؟

پس از گذشت چند روز از کشف اختلاس 3 هزار میلیاردی، زواياي پنهان بیشتری از آن روشن می شود و برخي تناقض گويي هاي مسوولان مربوطه نشان می دهد که ظاهرا اقدامات شبکه های فساد مالی گسترده تر از پیش بینی ها است.
به گزارش شمال نیوز به نقل ازمشرق؛ در جدیدترین اظهارنظر، علی صالح آبادی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مدعی شده که در راستای اجرای اصل ۴۴ ، سهام هیچ شرکتی به گروه امیر منصور آریا واگذار نشده است.

این در حالی است که گروه امیر منصور آریا نظری دیگری در این باره دارد. در سایت این شرکت آمده که شرکت خدمات خط و ابنیه فنی که سالها در امور خطوط راه آهن فعال بود، در سال 1389 در برنامه های خصوصی سازی دولت، از راه آهن جمهوری اسلامی ایران خریداری و به مجموعه گروه اضافه شده است.

بنابر این گزارش در قسمت معرفی سایت این شرکت به آدرس ( rstc.ir ) به صراحت آمده: این شرکت در راستای اصل 44 قانون اساسی کشور در اردیبهشت ماه سال 1389 به بخش خصوصی واگذار گردید و هم اکنون بعنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا می باشد.



با توجه به مطلب بالا و تصریح شرکت ( خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن) به واگذاری بر اساس اصل 44 به مجموعه امیر منصور آریا، باید دید که معاون وزیر اقتصاد چرا چنین ادعایی مبنی بر عدم واگذاری این شرکت را مطرح می کند.

اخيرا ايراداتي كه از سوي كارشناسان صورت گرفته اين است كه شركت عظیم (خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن) با چه راهکاری! به قيمت 120 ميليارد تومان واگذار شده است؟ با مراجعه به مصاحبه اخير خبرگزاري فارس با دكتر گلزاري مدير عامل شركت ياد شده زواياي تاسف بار قضيه بيشتر روشن مي شود.

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن در مصاحبه با فارس گفت: این شرکت به صورت اقساط 10 ساله به گروه امیر منصور آریا فروخته شد و هم‌اکنون 3 قسط این شرکت پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تراورس به صورت قسطی برای مدت زمان 10 سال خریداری شده است، گفت: کل قیمت شرکت 120 میلیارد تومان بود که لازم است این مبلغ طی اقساط 10 ساله پرداخت شود؛ تاکنون 3 قسط این شرکت معادل 28 میلیارد تومان به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت شده است.

وی در این مصاحبه همچنین به این موضوع اشاره می کند که واگذاری شرکت مذکور به صورت 10 ساله بوده و هر مبلغی که تاکنون به حساب تراورس واریز شده حاصل فعالیت‌های شرکت در پروژه‌های پیمانکاری است.

گلزاری تاکید دارد که طرف قرارداد این شرکت در اغلب پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مدیر عامل شرکت خط و ابنیه فنی تهران سعی می کند که طرف قرارداد اصلی خود را وزارت راه و شهرسازی قرار داده و ادامه می دهد: تاکنون تراورس ‌هر مبلغی از راه‌آهن، وزارت راه و شهرسازی و شرکت مترو دریافت کرده، درون شرکت هزینه کرده یعنی از گروه امیر منصور آریا، تقریباً هیچ مبلغی به ما پرداخت نشده و تنها در یک سری مطالبات بسیار جزئی رقم‌هایی به این شرکت اختصاص یافته است.

وی در نهایت با اعلام اینکه شرکت گروه امیر منصور آریا جمعا فقط 20 میلیارد به حساب این شرکت واریز کرده، واریز هرگونه پول درشتی به حساب شرکت مهندسی خط و ابنیه راه آهن را انکار می کند و تاکید دارد که این گروه از تسهیلاتی که گرفته هیچ هزینه‌ای برای ‌شرکت تراورس نکرده است.

همانطور كه در مصاحبه گلزاري آمده است شركت فوق به صورت اقساط 10 ساله به گروه منصور آريا واگذار شده است و تاكنون سه قسط آن پرداخت گرديده است. با توجه به اظهارات مديرعامل شركت مهندسی خط و ابنیه راه آهن، می توان گفت که این شرکت رسما به صورت رايگان به گروه منصور آريا واگذار شده است! البته با توجه به آينده مبهم گروه منصور آريا و پس بعد از لو رفتن اختلاس بزرگ این گروه، گلزاري مدير عامل تراورس زيركانه خواسته شركت تحت امر خود را از ورطه سالم بيرون كشد.

در ادامه موارد دیگری را از میان سخنان مدیر عامل شرکت تراورس مورد توجه قرار می دهیم:

1- مدیر عاملی که چند سال قبل از واگذاری شرکت به بخش خصوصی از مسولیت برکنار شده بود چرا و چگونه بعد از خصوصی مجددا مدیر عامل شرکت شد؟

2 – از مصاحبه اخير آقاي گلزاري چنين بر مي آيد كه شركت خط و ابنيه ربطي به گروه منصور آريا ندارد تا شايد از اين طريق برخي قراردادهاي اين شركت با وزارت راه و شهرسازي سربسته بماند و نظر ها به آن سمت گسيل نشود (قراردادي كه با نامه مشايي انجام شده بود) و همچنین باید از وی سوال کرد که حکم مدیر عملی را از سوی چه کسی دریافت کرده اند و رییس هیات مدیره شرکت مذکور چه کسی است؟ اما صرفا با گفتن اين جمله که؛ " اين شركت هيچ رابطه اي با گروه منصور آريا ندارد" تنها می توان صورت مساله را پاک کرد که هيچ كمكي به موضوع نمي كند.

3 – شركت تراورس باقدمت چندين ساله در زمان واگذاری حدودا 200 ميليارد تومان قرارداد باز یعنی در دست اجرا داشته است. اما به راستي چه اتفاقي در اين شركت افتاد كه در عرض يكسال بعد از واگذاری، حدود چند هزار ميليارد تومان تنها با وزارت راه و شهرسازي قرارداد منعقد كرد؟!

البته پاسخ وزير راه و شهرسازي به خبرنگار مهر در مورد واگذاري شرکت مهندسی خط و ابنیه راه آهن به اين گروه مبهم بوده و نمي تواند پاسخ قانع كننده اي به افكارعمومي باشد.
همچنین خبرهایی از سفارش برخی از مدیران بلندپایه وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری برخی طرح ها به شرکت تراورس به گوش می رسد. در همین راستا اسنادی وجود دارد که مشرق به مرور زمان آنها را منتشر خواهد کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.